داستان برند لویی ویتون از آنجایی آغاز میشود که در سال ۱۸۳۷، یک پسربچهی ۱۶ ساله به نام لویی ویتون خودش را با پای پیاده به پاریس رساند و نزد جعبهساز و متخصص بستهبندی به نام موسیو مارشال به یادگیری در این حرفه پرداخت.
در آن زمان کالسکه، قایق و قطار از جمله راههای اصلی برای حملونقل بودند و چمدانها به دلیل ظاهر نامناسبی که داشتند به سختی حمل میشدند.
به همین دلیل افرادی که به مسافرت میرفتند از یک فرد حرفهای درخواست میکردند تا وسایل آنها را بستهبندی و از آنها محافظت کند.
لویی ویتون خیلی زود با اصول اولیهی جعبه سازی و بستهبندی آشنا شد و توانست مهارت زیادی در این زمینه کسب کند.
این درسها سرآغازی بودند برای اینکه او بتواند تجارت بسیار تخصصی خود را در صنایع دستی یعنی طراحی و ساخت چمدانهای مورد علاقهی مشتریها راهاندازی کند.
او به مدت ۱۷ سال در این حرفه آموزش دید تا اینکه سرانجام توانست کارگاه خودش را راهاندازی کند.
این برند فعالیت کاری خودش را با ساخت چمدان آغاز کرد. ایدهی ساختن چمدان زمانی به ذهن لویی ویتون رسید که مشاهده کرد چمدانهای موجود در بازار از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و توانست در سال ۱۸۵۸ اولین چمدان تریانون خاکستری رنگ خود را با لایهی زیرین تخت و با استفاده از کرباس (نوعی پارچه که در ساخت بوم نقاشی استفاده میشود) به بازار عرضه کند.
این چمدان وزن کمی داشت و تخت بودن لایهی زیرین آن باعث میشد که حملونقل راحتتری داشته باشد. در آن زمان چمدانهایی که تولید میشدند، لایهی بالاییشان گرد بود تا آب روی آنها جمع نشود و به همین دلیل حمل آن برای مسافران سخت بود.
بعد از ارائهی این طرح توسط لویی ویتون، بسیاری از چمدانسازهای دیگر از طرح او تقلید کردند و چمدانهایی با طراحی او به بازار عرضه کردند.
او نهایتا در سال ۱۸۵۹ اولین کارگاه خود را افتتاح کرد. این کارگاه فعالیت خود را با ۲۰ کارمند آغاز کرد. در سال ۱۹۰۰ تعداد کارمندان آن به ۱۰۰ نفر رسید و در سال ۱۹۱۴ رشد شرکت به اندازهای زیاد شده بود که ۲۲۵ کارگر در این کارگاه کار میکردند.
داستان شکلگیری برند لویی ویتون

25
فرو